pirmdiena, 2014. gada 14. aprīlis

Lieldienu groziņš un jaka Gatim

Varu atzīties godīgi, Pūpolu svētdienu nogulēju....zinu, zinu, tas nemaz nav Dabas mammas cienīgs ieraksts. Bet visi tik saldi gulēja, kad mani uzmodinaja zvans no Latvijas. Mamma sveica Pūpolsvētkos!

Neko darīt, pūpolu pērienu šogad Alkšņu ģimene saņems Lieldienu rītā divkāršās devās:)

Bet lai radītu svētku noskaņu, pinam Lieldienu olu groziņu.

Pirms 3 gadiem biju Dānijā uz pīšanas kursiem,   kur iepazinos ar ļoti interesantiem cilvekiem.   Tie ir draugi, kas ik palaikam atsūta  grāmatas un klūgas:))
Pirms nedēļas no   Steen  saņēmu veselu maisu pilnu ar klūgam un zīmīti, tas Lieldienu grozu kursiem. Uzdevums skaidrs. Mērcu klūgas ūdenī (jo tām 5 dienas jāmērcējas, lai iegūtu vajadzīgo mīkstumu). Svētdienā,tās bija pašas labākās. Nu tik ķerties pie darba.

Pamatni veidoju mazu, jo groziņš paredzēts mazam lietotājam. Ta kā ieriekš ko līdzīgu biju pinusi, zināju dažas lietas, ko šoreiz gribejās veidot savādāk. Groziņu gribēju ar augstakām malām un mazāku rokturīti. Lai olas nebirst ārā!
Tagad tik jāgaida īstie svētki, lai jauno pinu varētu likt lietā. 

 7 zaru grabulītis:

Šim grabulītim ir īpašs stāsts. Kad mamma sāk gaidīt savu bērniņu, tam tiek pīta īpaša rottaļlieta -  7 zaru grabulītis. Tiek izmeklēti vissmalkākie zariņi, kas ir lokani, skaisti un ļoti smalki. Tiem jābūt tik tieviem, lai sapinot tos kopā, mazais bēbītis var grabulīti paņemt rociņā. 
Kad zariņi ir atrasti, ņem astoto klūdziņu un sapin visus 7 kopā. Tās ir 7 dienas, kas savītas kopā veido nedēļu - dzīves ritmu. 
Pinam ritmiski, jo pasaule ir veidota pēc noteiktiem ritmiem. Dziesmā ir ritms, sirdī ir ritms. Viss labais balstās uz noteiktu ritmu. Pin spirālveida pinumu, kas simbolizē mūžību un nebeidzamo kustību - dzīvību. 

Kad tuvojas grabulīša augšpusei, meklējam 7 mazus akmetiņus, kurus ieliekot grabulītī, tas radīs ļoti īpašu skaņu. Akmentiņi nozīmē laimīgas dienas. Pirms tos liekam iekšā, vienu aizmetam prom. Lai ir viena tumšā diena. Jo bez tās, to gaišo ieraudzīt nevarēs. 

Akmentiņi ielikti, grabulīti taisam ciet. Un dāvājam to mazajam bēbītim. Lai aug dzīvīgs un laimīgs! 





Gata dzimšanas dienas dāvana. 
Jaka tika pabeigta laikā!!! Neticami:) Vienīgais, vajadzēja gaidīt pāris nedēļas, kamēr sameklēju īsto rāvējslēdzi.
Tagad tā ir valkāšanas kārtībā. 
Jaka tika adīta no 100% merino aitas vilnas. Izmantoti 11 kamoliņi! Tā kā mana adīšanas metode ir ļoti savdabīga, adītājām lūdzams šīs bildes neskatīties:)) 
Ņēmu talkā jau gatavu jaku, un skaitīju valdziņus, liku aptuvenos izmērus un adīšana ritēja pilnā sparā. (divu mēnešu garumā. Šausmīgi ilgi, bet neko darīt. Galvenais lai iet uz priekšu un līdz termiņam pabeigts. Neliegšos, pēdējā nedēļa bija loti saspringta:))) 

Tā kā izmēru īsti nebija, adīju uz sajūtu. Likās manam vīram ir daudz garākas rokas, nekā īstenībā. Tāpēc neliela pārpratuma pēc, sanāca jaka ar uzlocēm:) 
Par kapuci nejautājiet. Kā to ada, vēl joprojām nesaprotu. Man tā sanāca kaut kas līdzīgs Padomju laika guļamaisa kapucei. Kad neliek galvā, nemaz nepateiksi, kur tās kļūdas. Es Gatim teicu, te nav nekādas kļūdas, tas ir dizaina elements:) Nevienam tādu neieraudzīsi, to es tev garantēju! 

Jakas pirmais oficiālais iznāciens! 





 Un nobeigumam  - visiem jogas piekritējiem, vakara vingrošana mūsmājās!






Gatavojamies Lieldienām, gaidam latviešu draugus ciemos un vakaros trennējam kājas:)!


Lai jauka nedēļa arī pie jums! Mums sācies Pavasara brīvlaiks. 


6 komentāri:

Laine teica...

Kolosāli! Es tāāāāāā gribu iemācīties pīt! Man bērnībā kaimiņos pieklīda grozu pinējs, tad nu ikreiz viņam pasūtinājām kādu grozu. Viņš izmantoja dažnedažādākās tehnikas - klūgu, drāžu, utt. Un pāris reizes - lai lielo gabalu no viņa mājas nenāktos mērot divreiz, nogaidījām un raudzījāmies, kā viņš darbojas turpat uz vietas. Iespaids visam mūžam. Tāds must-do dzīves garumā. Šisvasaras plāns, ja kas. :) Un tur kur tu pin - es nodomāju tajā bildē, ka tev indiešu sieviete pa logu lūr, kā tu darbojies. :)
Džemperis - man līdzīgs stāsts un kļūdas gadījās reiz adot Niklāvam, kopš tā laika neesmu pie adatām ķērusies! :D Laikam jau vēl vies must-do: iemācīties tehniski pareizi adīt. Bet šo gan es tā kā uz vecumdienām gribu atstāt. Tagad ko straujāk uzveidojamu gribas apgūt. Uzrakstīšu tev tuvākajā dienās e-pastu, jo maijs strauji tuvojas! :)

Alise teica...

Man ļoti patika pinumi un jaka ir dievīga! Skatos, tu progresē ar adīšanu!!!!!

ligastiga teica...

Klau, radās ideja - vasarā vienas dienas nometne manu knēveļu mammām ar grabulīša pīšanu.Ko saki?

Ieva Zavjalova teica...

Feini tie mazie bērnu grabulīši!!!
Un jakai ar nav ne vainas,tīri feina. Lai gan es arī neesmu nekāds meistars adīšanā.:))

paeglisi teica...

Apbrīnoju, ka cilvēks tik daudzas lietas prot darīt. Groziņš - ļoti smuks. Džemperis man arī ļoti patīk, līdzīgus priekš savām meitenēm vienreiz palūdzu uzadīt vīramātei.

dabasmamma teica...

Laine: Es gaidu tevi ciemos, un tad pīsim grozus!!!

Alise: Paldies!!! Es mazliet sarkstu tavu komplimentu dzirdot, jo redzot tavus veikumus, man iir kā tādi puscepti kēksiņi:)

Līga: Jāiet tev lasīt klūgas un taisam vasaras nometni mazo knēveļu mammai!

Ieva, Paeglīši: Paldies!!! Ir tāds prieks dzirdēt jūsu komentārus!!!