otrdiena, 2012. gada 4. septembris

audumu autiņi

Pirmkārt jau visiem skolā gājējiem, sveiciens jauno gadu uzsākot! 
Mums jau tas ir sācies divas nedēļas atpakaļ, tagad tik jāpierod pie jauniem ritmiem, agriem rītiem un veselu klēpi netīrām āra drēbēm:)) Man jau patīk:)

Šoreiz par autiņiem. 
Kad Albertu gaidīju, biju apsvērusi domu, lietot auduma autiņus. Izmeklēju visādus variantus. Mazā Weledas veikaliņā   atradu ļoti labas lietas, bet likās, ka tas viss man pa dārgu. Pirms gadiem sešiem sākuma komplekts maksāja 178Ls. Tas nozīmē, kad ar šo komplektu ,vari mazo tīt līdz pat gada vecumam. Nenopirku, un tagad nožēloju....jo gaidot Hermīni, biju pilnīgi pārliecināta, kad vairs nevēlos lielos pampēru kalnus, kuri tik pilda miskasti un savā ziņā noārda mazā bērna dabīgo ādas mitrumu. Šoreiz par labu autiņiem!
Arī šajā reizē, meklēju internetā un skatījos dažādos veikalos, kādi autiņi ir atrodami. Nevarēju pat iedomāties, cik plašs ir piedāvājums! Un cik daudz mammas saviem bērniem lieto auduma autiņus. Tiesām patiess prieks un gandarījums par to!!
Iegādājos dažādus variantus ,bet tā lai summa nepārsniegtu 150Ls (beigās gan mazliet pāršāvu limitam). 
Kas man par šo summu sanāca, un kuri ir mūsu mājās vislabāk atzītie, skatieties tālāk!

Internetā atradu lietotus autiņus, kuri ir dažādos izmēros, kas nozīmē var lietot līdz pat 2 gadu vecumam (20 flaneļa biksītes 2 izmēros, 15 autiņi, 4 vilnas virsbiksītes 2 lielās vilnas biksītes un 4 auduma autiņi, kas domāti ceļošanai, 4 rīspapīra ruļi, kuri domāti ieklāšanai autiņā, lai vieglāk savākt mazās kakiņas) Iegādājos tos par 90Ls +20 marles autiņi un kokvilnas biksītes no Nostebarn  par 25Ls! Sākuma komplekts gatavs. 
Sauksim šo par Norvēģu variantu!
Kuru valkā šādi:
pirmais saloka 4kantīgu marli (skatieties šeit)
 liek mazam riņķī
 uzvelk virsbiksītes
 un vilnas biksītes. Vilnas biksītes ir mazgātas ar lanolīnu vai norvēģiski to sauc par Ull kull. Tie ir dabīgie aitas vilnas tauciņi, kuri nodrošina mitruma necaurlaidību, un vienlaicīgi dabīgu gaisa piekļuvi. Mazais var slapināt autiņos, bet virsdrēbītes nepaliks slapjas. šeit darbojās ģērbšanas princips 123. Un ja būsiet lasījuši, tad vilnas apģērbam ir lielas priekšrocības, tie nepaliek tik ātri slapji, un neiesūc sevī sliktos aromātus. 

Atbraucot uz Latviju, devos uz savu iecienīto Weledas veikaliņu. Tur iegādājos  dažus autiņus no Disana. Ekoloģiskie autiņi no Vācijas. Es tos saucu par latviešu autiņiem:) Nopirku 4 flaneļa autiņus + garos autiņs+ vienas vilnas virsbiksītes. Cena 17Ls
Iekšā ir ielocīts mīksts flanelītis, kuru piesaitē ar garāku autiņu, un virspusē uzvelk vilnas biksītes. 

 un visbeidzot Amerika. Vēl viens veids kā mazo tīt autiņos. šis jau tāds modernāks, un ne tik ekoloģisks, pēc manām domām. 4 autiņi +2 knaģi + 2 virsbikses, kopā sanāca 38Ls. Beigās vēl samaksāju 17 Ls nodevu, saņemot šo īpašo sūtījumu pastā:)
Ar knaģi sasprādzējam autiņu.
 uzvelkam frotē biksītes
 un pēcāk ūdens necaurlaidīgu autiņu. Kas ražots no palmu šķiedrām. 
 Zinu ka ir vēl daudz citu variantu. Par tiem ir ļoti labs raksts žurnālā Mans mazais 8.nr
Man vislabāk patika Norvēģu variants ar latviešu vilnas biksītēm.Jo vilnas biksītes ir jāmazgā reizi 3 nedēļās, marles autiņi ir plāni, tāpēc loti labi žūst. Nu jau ir pagājuši 2 mēneši. Esmu jau iemanījusies, un domāju, kad mazajai tie arī ļoti labi patīk.  Tā kā jācer, optimisms nebeigsies un lietosim to līdz pat podiņmācībai!
Par tīru dabu un veselīgiem bērniem!

3 komentāri:

dace teica...

Tu esi malacis! Bet vispār es atzīšos ka nesaprotu kāpēc tādi kā tu un es esam tik maz? Kā var gribēties bērna dēļ izmest milzu kaudzi naudas atkritumos vēl piedevām piesārņot dabu ar ķīmiju ķīmijām, kuras paliek vidē paaudžu paaudzēs?

Mums iesākās un visvairāk patika Imse Vimse (Zviedru :D) autiņbiksītes, bet vēl vecais variants: marlīte un autiņbiksītes virsū. Pirkām jau arī lietotas, dažas jaunas, devām pēc tam draugiem, un tad kad mums atkal bija aktuāli dabūjām atpakaļ.

Ja jau pirmie 2 mēneši labi pagājuši tad atlikušie nekādas problēmas nesagādās! No pieredzes: mans vecākais bērns jau vairs nelietoja autiņus 2 gadu vecumā un mans mazākais bērns, kuram tagad 1,5 gadiņi arī jau iet lielākoties uz podiņa.

Sarkanā Biete teica...

Ooo, es pilnīgi saslējos krēslā no prieka, šī ieraksta nosaukumu ieraugot! Un reizē nokaunējos, ka ar sava bloga palīdzību neesmu stāstījusi citām mammām, cik tas ir labs pasākums! Es gan auduma autiņus neizmantoju 100% (-ceļojumu laikā utt.), bet nu izkodusi šito štelli esmu caurcaurēm. Un visādas audumu autiņu sistēmas arīdzan esmu paspējusi izmēgināt. Klau, vai es Tev nevaru uzdāvāt gandrīz nelietotus "sustainablebabyish/sloomb" auduma autiņus? Izskatas apmēram šādi :http://sloomb.myshopify.com/collections/cloth-diapers/products/instock-snapless-multi-fitteds-1
Man ir vēl cienījama kaudzīte ar citiem auduma autiņiem, kurus tā arī neizmantoju...

dabasmamma teica...

OOOooo, meitenes, kāds prieks lasīt jūsu komentārus!!!!
Dace: Tavi bērni ir malači, kad tik ātri ir apguvuši podiņštelli!
Ilze: Jā, es ar lielāko prieku pieteiktos uz autiņiem!!!:)