pirmdiena, 2011. gada 3. oktobris

grāmatas

Šī sleja būs veltīta grāmatu  piekritējiem. Pēdējo divu mēnešu laikā savos mazos brīvos brītiņos mēģinu savu dvēseli apmierināt lasot....lasu visu interesējošo, jauno un pārējo:)
Elizabete Gilberta, jau droši vien lielai auditorijai ir zināma ar savu populāro romānu Ēd, lūdzies, mīli. Tāpēc man nekas cits neatlika, kā ķerties pie lasīšanas un pašai saprast, ar ko viņa ir aizrāvusi tik daudz sieviešu un pārējo sirdis. Ļoti patika ceļojumu apraksti, bet tas arī viss. Prieks, ka sieviete sevi ir atradusi! Bet kaut kā visā tajā pietrūka....labi, nolēmu, jāizlasa Gilbertas otrais romāns. Varbūt man līdz viņas līmenim  augt un augt....
 lasu otro romānu nu tā arī līdz galam  neizlasu....ak šīs Saistības un dažādu valstu kultūras. Man jau liekas, galvenais, ka esi atradis to savu īsto, dzīvo dzīvi un nezaudē savas vērtības....es nevarēju sevi piespiest. Paliku 138. lpp un noliku grāmatu atpūsties....
 Bet tad manu sirdi aizgrāba, burtiskā nozīmē, afgāņu rakstnieks Hāleds Hoseinī Pūķu ķērājs. Lasīju, lasīju, raudāju un atkal lasīju līdz grāmata beidzās.... Ļoti interesants un uz patiesiem faktiem balstīts romāns par afgāņu puikām un viņu likteņiem. Izlasot, rodas tik daudz jautājumu un neatrisināmu faktu. Par ticību, kultūras un ģimenes vērtībām. Par to, cik stipras ir attiecības. Vai mēs esam gatavi sevi mainīt un ziedot sevi draudzības labā?! Kas ir īsta draudzība? Šo grāmatu es iesaku ikvienam! 
 Tāpēc H.Hoseinī Romāns Tūkstoš sauļu mirdzums bija pašsaprotami jāizlasa. Ak mīļās sievas un mammas, mūs savā ziņā ir jābūt laimīgām, kad esam dzimušas Latvijā un šajā gadsimta! Ar savām tiesībām un lemt spēju... ar saviem sapņiem un nodomiem, kuri piepildīsies, ja mēs tos ļoti vēlēsimies. Nevis, ja to vēlēsies mūsu ģimene, vīrs un kaut kāda iemesla dēļ pilnīgi ačgārna ticība un likumi! Lasot šo romānu, es sapratu, ka citreiz man nāktos padomāt, kas ir tās vērtības, kāpēc mēs uz šīs zemes esam. Varbūt, ka pietiktu ar labu veselību, veseliem bērniem un mazu mājiņu meža ielokā. Bet man, protams, gribētos labāku karjeru, jaunas kurpes, rudens drēgnumu aizvadīt pludmalē zem palmām ar ledus tēju un svaigiem augļiem...to visu man tiešām  gribās, un to pirmo arī...bet kas ir tas pats galvenais, ja jums tā uz sitienu paprasītu, sarakstiet 10 lietas, kuras ir jūsu dzīvē vissvarīgākās?
H.Hoseinī ir viennozīmīgi iekarojis manu sirdi!
 Pēc tik liela un varētu pat teikt, smaga ceļojuma pa Afganistānu, sapratu, ka ir jāizlasa A. Seierstad Grāmatu tirgotājs Kabulā. Šoreiz gāja mazliet grūtāk, jo lasīju norvēģu valodā. Āsne Seierstad ir norvēģu žurnāliste, kura devās uz Afganistānu, lai piedzīvotu un mēģinātu saprast dzīvi Afganistānā. Romāns izpelnījies ļoti lielu ažiotāžu Norvēģijā. Jo stāsts ir tik patiess un tik ......smags, pēc manām domām. Man kā sievietei, interesi piesaistīja tieši sieviešu dzīve un viņu stāvoklis. Tāpēc jautājums, kam mēs ticam un kāpēc mēs sev izvirzām šādus un ne savādākus dzīves kritērijus. Vai mēs tiešām vēlamies dzīvot šādu dzīvi un ne savādāku,  paliek atklāts....
A. Seierstad piemīt ļoti spēcīgas rakstnieces talants. Un romāns ir vērtība, lai neteiktu vairāk...
 Pēc visiem patiesiem, smagiem, arī laimīgiem dzīves stāstiem no aizrobežu valstīm. Sapratu, ka man vajadzīgs kas savs. Izlasīt latviešu stāst un gūt sirdsmieru. Nostaļģiskas sajūtas par savu zemīti. Inguna Bauere Skolas Līze ir romāns par vairāku dzimtu dzīvi Vecpiebalgas  pusē. Ļoti interesants, tēlains un vēsturiskiem notikumiem piepildīts stāsts. Ļoti patika dabas apraksti un ģimeņu ikdienas gaitas. Varētu pat teikt, ka šis ir romāns, kuru turpinājums ir mums visiem zināmais romāns Mērnieku laiki.
Grāmata bieza un ar daudz notikumiem. Tā kā literatūra vairākām dienām. Bet ir to vērta! 
Jāsaka lai mammīte nākamā paciņā uz Norvēģiju ieliek Kaudzīšu romānu  Mērnieku laiki.

Lai jums lasīt prieks!!

3 komentāri:

Vi teica...

Ēd Lūdzies Mīli... palika man nesaprasta grāmata līdz galam... epizodiski bija aizraujoši...bet lielākoties spiedu sevi piebeigt un visu laiku gaidīju, kad nu būs tas, kas aizrāvis tik daudzus... Varbūt pie vainas latviešu tulkojums. Bet tā arī mani neaizrāva...Filma... bija biki labāka :)

dabasmamma teica...

Es tev pilnīgi piekrītu, es arī visu laiku kaut kādu pavērsienu gaidīju. Un tā arī nesagaidīju:))

Sarkanā Biete teica...

Nūū, mani Gilbertas gaudas arī kaut kā neaizķēra, lai gan amerikāniskais kultūr un sociālkonteksts ir pat ļoti pazīstams un saprotams. Man visu laiku gribējās viņu tā nedaudz iepļaukāt, un atgriezt reālajā dzīvē, bet nu citiem šī grāmata un filma pat ļoti patīk....

Hāleds Hoseini un viņa darbi - cita lieta. Skarbi, bet, kā tu saki, liek aizdomāties un pienācīgi novērtēt to, kas un no kurienes mēs esam...

"Skolas Līze" izskatās pēc darba, kas arī man varētu patikt. Paldies tev par ieskatu!