otrdiena, 2011. gada 13. septembris

Tirsdagsklubben jeb otrdienas klubiņš mazajiem

Atcerieties, rakstīju jums par bērnudārzu Asniņš.  Tā kā, šī brīnišķīgā iestāde atrodas Latvija, bet mēs Norvēģijā, atliek tik viens, meklēt alternatīvas!!!
Kad atbraucām uz Norvēģiju (pirms 2 gadiem), nolēmām kādu laiciņu padzīvoties ar Gustavu pa mājām, lai aprastu ar jaunajiem apstākļiem un dzīves vietu. Bet tā kā sabiedrība Gustavam un arī mammai :) bija ļoti nepieciešama,tad interesējāmies par iespējām, kā varētu tikties ar citiem bērniem un māmiņām. Pēc ne cik ilga laika  nokļuvām Tirsdagsklubbenā!
Otrdienas klubiņš, kurš darbojās pateicoties brīvprātīgām mammām, kuras bez atalgojuma, katru otrdienu gatavo dziesmas, stāstus un rokdarbus,pārgājienus un citas aktivitātes  kopā ar saviem bērniem un citiem interesentiem. Ja esi mājās ar mazo no 0 līdz 6 gadiem, tad tik uz priekšu, tiekamies Tirsdagsklubbenā.
Bērni var satikt savus vienaudžus un māmiņām ir iespēja iziet sabiedrībā.

Otrdienas klubiņā bērni var redzēt mammu rādīto leļļu teātri, vai paši piedalīties!
 Mieloties ar pašu taisītiem augļu salātiem!
 Ciemoties pie zemniekiem! Mīļot jēriņus un izbraukt ar traktoru:)))

 Vai iejusties Betman tēlā Otrdienas klubiņa karnevālā!
 Visādi pasaku tēli un mošķīši vienuviet!! Trīs reizes variet minēt, kura ir iejutusies spoka lomā:)) Ļoti oriģināli:)) (es aizmirsu sev pagatavot masku, un pēdējā minūtē atlika paķert paladziņu. Šņik šņak trīs caurumi un spoku maska gatava:)))
 Indiānis!
 Dodamies pārgājienā. Uz jums jau zināmo Pasaku mežu


 Maizītes, diplomi un šokolādes medaļas mazākajiem gājējiem!

 Jauki pavadījuši laiku un izstaigājušies, ceļā uz mājām!
Kādus saietus vai klubiņus jūs ar bērniem esiet iecienījuši?

Lai jums radoša un darbīga šī rudenīgā diena!!!

4 komentāri:

Laine teica...

Kolosāli!

Lūk tas ir sabiedrības līmenis!

Interesanti, vai ko līdzīgu man izdotos noorganizēt Zaubes mežiņā?... Pagaidām liekas, ka diezin vai... Jo sabiedr''iba LV vispār nav uz bērnu un viņa interesēm orientēta - pati valsts sistēma nav... Tāpēc laikam jau liels un tāls ceļš ejams līdz šādam uztveres līmenim un tādai skoliņai! Mans sapnis! Pagaidām Latvijas pirmsskolas izglītības sistēmā jūtos kā nekārtīgā istabā, kurā neviens nepiesakās par kārtotāju un neviens pat neredz vajadzību pēc kārtošanas - sak, nav jau tik traki, ja tevi kaut kas kaitina, tad ņem un kārto! Bet roku ir tik, cik ir... Un tāpēc - pagaidām tikai vēroju un sūcu redzēto kā švamme, lai izdarītu secinājumus, izveidotu viedokli un tad Rīkotos! Pēc laika. Žēl, Lelde, ka tu nedzīvo Lv! Domubiedri man noderētu! :)

Vi teica...

Man patīk tas, ka tā ir pašu mammu iniciatīva :) darbošanās...Kad mans mazais lielais puika bija gana maziņš(bērnudārziņu līdz 4 gadi viņš neapmeklēja), tad mēs dažas mammas vācāmies kopā, lai kopā darbotos ar bērniem un arī pašas protams savstarpēji komunicētu...

Liki teica...

Jā, esmu piedalījusies šādās miniatūrās grupiņās tepat LV. Ne tik vērienīgās, kā Tu apraksti. Mēs ar dēliņu apmeklējām reizi nedēļā bēbīšu skoliņu (no 3 mēn. – 1 gada vecumam) un paralēli kā arī kādu laiku pēc tam turpinājām tikties arī pie kādas no mammām mājās. Parasti tas bija pa dienu kā kopīga rotaļāšanās bērniem, našķošanās ar līdzatnestajiem saldumiem un sarunas mammām, kopīgas pastaigas pa parku vai rotaļu laukuma apmeklējums. Reiz uztaisījām "skoliņas salidojumu" kā pikniku pie ārpus Rīgas dzīvojošas māmiņas (kopā ar tētiem, kas arī bija interesanti, jo viņi pirms tam nebija satikti). Es ļoti pat labprāt apmeklētu un iesaistītos šādu grupiņu organizēšanā, taču esmu sākusi strādāt pilnas slodzes darbu un tas vairs nav iespējams. Pašlaik tā ir mana sāpe – kā uzturēt kontaktus un nodrošināt socializēšanos manam dēlam ar vienaudžiem, ja esmu mājās ap 6iem vakarā?... Saprotu arī jaunās māmiņas, kuras tikšanās organizē sev (un bērnam) visbrīvākajā laikā – pa dienu. Pati tak tāda biju! :c) Taču būtu ar mieru tikties arī kādas darba dienas vakarpusē vai reizi mēnesī brīvdienās. Jā, laba doma! Jāsakontaktējas ar pārējām mammām! Paldies par šo ierakstu! :c)
@Laine – ļoti labi Tevi saprotu. Lai gan man vēl kāds laiks līdz bērnu dārzam jāpagaida, esmu tagad septembrī pietiekami daudz saklausījusies no kolēģiem, kuriem ir bērni bērnudārza/skolas vecumā. Maigi sakot - esmu šokā par to, kas mani (un dēliņu) sagaida. Un es esmu Tev domubiedrs, bet ne darba dienās/darba laikā! ;c)

dabasmamma teica...

Paldies jums meitenes par komentāriem!!! Prieks dzirdēt ka jums šī tēma ir tik pat aktuāla kā man!!! Laine, Tavs darbs ir izveidot Eco skolu lieliem un maziem:)) (tas mans sapnis priekšdienām, kad atgriezīšos Latvijā)! Par Eco skolas - jeb dabas skola mazajiem, ideju uzrakstīšu kādā no nākamiem rakstiem.
Man jau liekas ka pirmsskolas iestādēm jābūt ļoti sociāli atvērtām un bērniem draudzīgām! Tā, lai mazais var brīvi SPĒLĒTIES un krāsot pasauli savām krāsām....
Lasot jūsu komentārus, secinu tikai vienu, JŪS ESIET VISLABĀKĀS, ORIĢINĀLĀKĀS UN SUPERĪGĀKĀS MAMMAS SAVIEM BĒRNIEM! Tā tik turpināt!!