sestdiena, 2011. gada 13. augusts

grāmatas


Nu tad tā - ir pienācis laiks parunāt par grāmatām. Šoreiz gan par nopietno literatūru. Viena no manis nesen lasītajām un ar 5 zvaigznēm novērtētajām Nikija un Sīla Lī "Grāmata Laulātajiem" (aizmirsu piebilst, ka 5 zvaigznes ir visaugstākais vērtējums. Tā vecā labā Padomju laika vērtēšanas tabula. Man tā ļoti patīk!)


Grāmata ir domāta tiem cilvēkiem, kuri meklē savas attiecības  vai vēlas tās uzlabot. Ļoti labi,  mazliet ar humoru, pastāstītas ikdienas situācijas un risinājumi. Kā būtu vēlams veidot attiecības. Nemēģinot izmainīt kādu citu, bet gan strādāt ar sevi. (kaut dzīvē, tas būtu tik vienkārši:)) Bet grāmata patiesi laba!!!

Nākamā manis 5 zvaigžņu laureāte ir Džeimss Dobsons "Savaldi sava bērna dusmu lēkmes". Es to labāk sauktu "Kā savaldīt savas dusmas":)) Dž. Dobsona grāmatas es patiesi lasu ar aizrautību, jo tādas patiesas vērtības un zināšanas, retu reizi nākas izlasīt vienā grāmatā. Esmu lasījusi 3 viņa rakstītās grāmata, un varu pateikt, viņš ir ieguvis 5 zvaigžņu medaļu no manis -  kā  no sievietes (kura ir sevis milzīgos personiskos dzīves meklējumos), 2 zēnu mammas (un tas ir darbiņš ne pa jokam:)) un sievas (nu mēģinu, kā māku būt tāda:))!
Piemēri no viņa paša dzīves, par to, kas notiek dusmu  izvirdumos. Cik tas ir veselīgi un  vajadzīgi. Citreiz mēs ļoti nogrēkojam ar savu nesavaldību un ķērkšanu, bet mēs esam tikai cilvēki......  

Mana favorīt grāmata!!!! Visi vecāki, kuru ģimenēs aug zēni, iesaku to nekavējoties iegādāties.  Vai aizņemties no bibliotēkas (manās mājās, šī grāmata stāvēja 6 mēnešus, aizņēmos mazliet no bibliotēkas:)))
Grāmatā ir patiesi labas lietas aprakstītas. Par to, kas mūsdienās ir vīrietis. Un kādu to sabiedrība ir izveidojusi. Par vīriešu nozīmi zēna audzināšanā. Un par to, cik svarīgi mums modernām mammām un tētiem ir
veltīt savu dārgo laiku bērniem.

Šī grāmata ir laba literatūra, brīdī, kad jūsu mazais mīļais bērniņš ir kļuvis par tīni. Es vēl esmu mazo bērnu mamma, tā kā mani šī grāmata būs aktuāla pēc kādiem 10 gadiem. Bet iesaku, vērtīga! 
 Vēl viena grāmata, kas ir par bērniem un to audzināšanu. Diemžēl manā žūrijā ieguva 3 zvaigznes. (Nav jau tik traki, bet arī nav teicamniece:)) Džons Grejs "Bērni ir no debesīm". Grāmatas saturs ir patiesi vērtīgs un noderīgs. Protams, katram ir savas audzināšanas metodes un ja tās ir kaut cik pozitīvas, tad jau tas ir apsveicams.  Bet varu teikt godīgi, mani bērni ir dabūjuši arī pa mici:) Un viņi ļoti labi zina, cik tālu var iet, un kurā brīdī būs nepatikšanas:)) Ui, nu izklausās patiesi briesmīgas mammas ieteikums:)) Tāpēc man ļoti patīk Dobsona ieteikums: " Beidz vārīties, ja tavs bērns nedzird, pieej viņam klāt un pieskaries, jo fizisks kontakts vienmēr iedarbojas" .Šeit nekādā gadījumā nav runa par sišanu!!! Bet par uzmanības novēršanu no nevajadzīgā un pievēršanu tevis teiktajam!
Ļoti viegli lasāma literatūra par bērnu audzināšanu. Daudzas lietas ir vērts atcerēties un pierakstīt, lai tad, kad liekas visi gali jūk un brūk, ir kur paskatīties un pozitīvas lietas izlasīt!!

Tā, tas par nopietno literatūru. Bet ir vērts lasīt, ka es jums saku:)) Jo katra laba grāmata dos jums milzīgu domāšanas spēku un izaugsmi. Garīgās vērtības vienmēr ir bijušas cilvēces prioritāte. Un tās ir visvērtīgākās par jebko.
Un vēl kas, lasiet saviem bērniem!.  Stāstiet stāstus, pērciet grāmatas un lasiet tās paši. Iemāciet bērniem priecāties par grāmatām un jūs redzēsiet, viņu dzīves būs daudz interesantākas un radošākas. Kā Dž. Dobsons saka "Māciet saviem bērniem tekoši lasīt. Un tas atrisinās daudzas problēmas."

LAI JAUKA DIENIŅA!!!!

Nav komentāru: